Kupony rabatowe w WooCommerce

Tworzenie podstawowych kuponów rabatowych w WooCommerce jest proste i nie wymaga dodatkowych pluginów. Wystarczy, że skorzystamy z ustawień wbudowanego modułu i odpowiednio wybierzemy dostępne opcje. Kupony rabatowe w WooCommerce mogą być świetnym rozwiązaniem dla bardziej niezdecydowanych klientów czy przyczynić się do budowania społeczności i pozyskiwania leadów.

Gdzie i w jaki sposób dodać kupony rabatowe w WooCommerce

Kody rabatowe (kupony) znajdziemy w dziale w zakładce Kupon w dziale Marketing w Kokpicie WordPressa. Oczywiście wcześniej musimy mieć dodaną i aktywną wtyczkę WooCommerce. Naciskamy Utwórz pierwszy kupon i zaczynamy…

kupony rabatowe w WooCommerce

Kod kuponu – czyli kod, jaki klient musi wpisać, aby otrzymać rabat ustalamy sami lub generujemy przez system. Opis kuponu jest opcjonalny i niewidoczny dla klienta. Jeżeli mamy dużo kuponów, opis pomoże nam się zorientować, który kupon czego dotyczy.

Poniżej mamy Dane kuponu i trzy zakładki – ogólne, ograniczenia użytkowania oraz limity wykorzystania.

Ogólne ustawienia kuponu w WooCommerce

Wśród ogólnych (screen poniżej) możemy wybrać tryb rabatu:

  • kwotowy na koszyk (od całości koszyka odejmie się określona kwota);
  • kwotowy rabat na produkt;
  • procentowy rabat.

Poniżej ustawiamy wartość kuponu i opcjonalnie możemy dodać darmową wysyłkę. Ponadto, jeżeli rabat ma być aktywny przez dany okres czasu, ustawiamy datę wygaśnięcia kuponu.

Ograniczenia użytkowania kuponów

Kolejną zakładką są ograniczenia użytkowania – tutaj możemy wybrać:

  • minimalną kwotę zakupu od jakiej zadziała kupon,
  • maksymalną kwotę,
  • pojedynczny użytek – czyli brak łączenia kuponu z innymi kuponami,
  • wykluczenie z kuponu produktów, które są w promocji.

Ponadto w tym dziale ustawiamy produkty / kategorie, których ma dotyczyć lub nie, kupon rabatowy. Jeżeli kupon ma działać na cały asorytment sklepu, pola pozostawiamy puste.

Ponadto w tym dziale znajdują się dozwolne e-maile – jeśli kod rabatowy ma być przydzielony jedynie określonym klientom, w tym polu wpisujemy ich adresy e-mail. Jeśli rabat dotyczy określonej grupy użytkowników korzystających z poczty w danej domenie, zamiast wypisywać ich wszystkie e-maile możemy dodać np. @smarthost.pl czy @gmail.com

Limity wykorzystania

W ostatniej zakładce możemy ustawić limity wykorzystania kuponu nim straci on ważność – ogólne lub dla pojedynczego użytkownika (rozpoznaje po adresie e-mail). Jeśli chcemy pozostawić nielimitowane wykorzystanie – pozostawiamy te pola bez zmian.

Kupony rabatowe w WooCommerce możemy tworzyć i wykorzystywać bez żadnych ograniczeń. Jeśli opisane wyżej opcje nie są dla nas wystarczające, warto zobaczyć co oferują nam pluginy w repozytorium. Jednak warto po nie sięgnąć tylko wówczas, kiedy ustawienia WooCommerce wyczerpały dla nas swoje możliwości.

Anna Starek-Wróbel
Latest posts by Anna Starek-Wróbel (see all)