Podstawowa konfiguracja WooCommerce

W artykule przedstawimy podstawowe kroki, jakie należy wykonać po instalacji i uruchomieniu wtyczki. Co istotne – nie są one obowiązkowe. Ekran powitalny, na którym jest pierwsza konfiguracja WooCommerce możemy pominąć (tak samo każdy kolejny krok).

Witamy w Woo

Po uruchomieniu wtyczki WooCommerce zobaczymy pierwszy ekran, który pozwoli nam na przyspieszoną konfigurację. Możemy na tym etapie także zdecydować, czy chcemy anonimowo przekazywać swoje dane twórcom pluginu (domyślnie jest ta opcja zaznaczona, ale nie jest obowiązkowa).

Kolejnym krokiem jest podanie informacji, czy sprzedajemy już online, czy nie. Nie ma to dużego wpływu na dalszą konfigurację sklepu, ale jeśli wybierzemy, że już sprzedajemy to możemy wybrać z listy czy sprzedajemy online, offline czy i online, i offline.

Podstawowe dane o sklepie

W tym miejscu możemy podać nazwę sklepu (będziemy mogli edytować ją później w ustawieniach, wybrać branżę (nieobowiązkowo) np. odzież i akcesoria, żywnosć i napoje, sport i reakreacja etc. oraz obowiązkowo lokalizację sklepu (kraj). Pamiętajmy, że nie są to wybory ostateczne – zmieniać możemy to wielokrotnie w późniejszym czasie.

Dodatkowe wtyczki

Dośc istotnym etapem jest propozycja instalacji dodatkowych pluginów – domyślnie zaznaczone są wszystkie, ale czy naprawdę ich potrzebujemy? Lepiej na tym etapie odznaczyć te wybory i później samodzielnie zdecydować, która z wtyczek jest nam rzeczywiście potrzebna. Na przykład większość operatorów płatności ma własne rozszerzenia, które nie potrzebują użycia WooPayments.

To de facto ostatni krok szybkiej konfiguracji. Należy teraz chwilkę odczekać, aż WooCommerce włączy wszystkie funkcje. Zajmuje to krótką chwilę, a następnie przechodzimy do szybkiego edytora sklepu.

5 kroków do szybkiej sprzedaży a realna konfiguracja WooCommerce

Na tym etapie warto się już zatrzymać i dłużej zastanowić. Nie musimy tych kroków wypełniać w pokazanej kolejności. Chociaż opis WooCommerce sugeruje uruchomienie szybkiej sprzedaży, warto tutaj pamiętać o kilku istotnych zasadach.

Personalizacja sklepu – wszystko zależy od motywu, który mamy wybrany. Nie musimy korzystać z propozycji twórców WooCommerce. Warto spokojnie spersonalizować motyw przed publikacją sklepu, aby wszystko działało jak należy – wygląd produktów, koszyka i innych elementów.

Dodanie produktów – musimy przygotować do nich właściwe opisy oraz zdjęcia. Zastanowić się nad cenami, wariantami i rodzajami produktów w naszym sklepie. A także kategoriami i tagami, czyli właściwą taksonomią.

Otrzymywanie płatności – nie musi się odbywać przez WooPayments. Lepiej wybrać odpowiednią do naszych potrzeb wtyczkę i w razie konieczności podpisać umowę z operatorem szybkich płatności (co z kolei wymaga odpowiedniego regulaminu i polityki prywatności).

Naliczaj podatek – ustawienia podatku należy skonsultować z właściwą osobą. Ustawienia podatku będą miały wpływ także np. na konfigurację pluginu od faktur etc.

Uruchom swój sklep – do póki nie klikniemy opcji uruchomienia, nasz sklep na WooCommerce pozostanie ukryty dla wszystkich poza administratorami (może to być nowość dla starszych użytkowników Woo). Jak widać jednak, nim włączymy sklep, warto spokojnie wypełnić go produktami, dodać potrzebne opcje. Konfiguracja WooCommerce nie jest skomplikowana, ale warto zadbać o szczegóły, co zwiększa naszą wiarygodność. O tym wszystkim mówimy na naszym blogu w Zimie z WooCommerce!

Anna Starek-Wróbel
Latest posts by Anna Starek-Wróbel (see all)