PrestaShop w domyślnej konfiguracji wysyła maile za pomocą funkcji mail(), co powoduje wiele problemów i często takie wiadomości są niedostarczane.
W tym poradniku zostanie opisana konfiguracja wysyłki maili przez SMTP
W pierwszym kroku trzeba oczywiście zalogować się do zaplecza swojego PrestaShopu przechodząc na stronę domyślnie domena-klienta.pl/presta/admin123 (w miejsce domena-klienta.pl należy wpisać nazwę swojej domeny).
Na otworzonej stronie należy wpisać swój adres e-mail użytkownika PrestaShop oraz wprowadzić hasło.
Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego należy wybrać z lewego panelu opcję Advenced Parameters, a następnie E-mail.
Następnie należy w rubryce „Send emails to” wybrać „Customer service”,
zaznaczyć opcję „Set my own SMTP parameters (for advanced users ONLY) ” oraz poniżej „Both”.
Dalej w segmencie poniżej dokończyć konfiguracje SMTP następująco:
SMTP Server: należy podać swój serwer pocztowy w formie mail.nazwadomeny.pl (w miejsce nazwadomeny.pl należy wprowadzić nazwę swojej domeny),
SMTP Username: należy wprowadzić pełny adres swojej skrzynki e-mail,
SMTP Password: należy wprowadzić hasło do powyższej skrzynki pocztowej.
Encryption: SSL,
Port: 465
Na końcu należy wcisnąć przycisk „Save”.
Od teraz nasz PrestaShop wysyła wiadomości za pomocą protokołu SMTP.
- Bezpośredni styk Smarthost z Cloudflare - 19 września, 2024
- WordPress – konfiguracja wysyłki maili z autoryzacją SMTP - 15 lipca, 2024
- Jak zarejestrować nową domenę w smarthost.pl? - 12 lipca, 2023