PrestaShop w domyślnej konfiguracji wysyła maile za pomocą funkcji mail(), co powoduje wiele problemów i często takie wiadomości są niedostarczane.
W tym poradniku zostanie opisana konfiguracja wysyłki maili przez SMTP
W pierwszym kroku trzeba oczywiście zalogować się do zaplecza swojego PrestaShopu przechodząc na stronę domyślnie: domena-klienta.pl/presta8/admin123 (w miejsce domena-klienta.pl należy wpisać nazwę swojej domeny).
Na otworzonej stronie należy wpisać swój adres e-mail użytkownika PrestaShop oraz wprowadzić hasło.
Po zalogowaniu się do panelu administracyjnego należy wybrać z lewego panelu opcję Zaawansowane. a następnie E-mail.
Następnie należy w rubryce „Wyślij e-maile do” wybrać „Biuro Obsługi Klienta”,
zaznaczyć opcję „Użyj własnych ustawień SMTP (tylko dla zaawansowanych)” oraz poniżej „Obydwa”.
Pozostałem pola należy uzupełnić następująco:
Serwer SMTP: należy podać swój serwer pocztowy w formie mail.nazwadomeny.pl (w miejsce nazwadomeny.pl należy wprowadzić nazwę swojej domeny),
Nazwa użytkownika SMTP: należy wprowadzić pełny adres swojej skrzynki e-mail,
Hasło SMTP: należy wprowadzić hasło do powyższej skrzynki pocztowej.
Szyfrowanie: SSL,
Port: 465
Na końcu należy wcisnąć przycisk „Zapisz”.
Od teraz nasz PrestaShop wysyła wiadomości za pomocą protokołu SMTP.
- DNSSEC – podstawowe informacje - 18 września, 2024
- PrestaShop 8 – konfiguracja wysyłki maili z autoryzacją SMTP - 4 września, 2024
- Joomla 5 – konfiguracja wysyłki maili z autoryzacją SMTP - 2 września, 2024