Produkt z wariantami w WooCommerce to taki produkt, który występuje w różnych wersjach, np. różni się kolorem, rozmiarem, materiałem czy pojemnością. To my decydujemy, jakie produkt może mieć warianty.
Przykład produktu z wariantami – wybór rozmiaru plakatu:

Jak stworzyć produkt z wariantami w WooCommerce?
- Dodajemy nowy produkt w panelu administracyjnym WordPressa.
- Wybieramy typ produktu: zamiast domyślnego Produkt prosty, musi to być Produkt z wariantami.
- Dodajemy atrybuty, które będą rozróżniać typy naszego prpduktu np. kolor, rozmiar, kształt itp.
- Przechodzimy do sekcji warianty i na podstawie wybranych atrybutów tworzymy wszystkie możliwe kombinacje wariantów.
- Dla każdego wariantu ustawiamy cenę, stany magazynowe, zdjęcie i inne istotne informacje.
- Możemy już opublikować nasz produkt.

Dlaczego warto mieć warianty?
Przede wszystkim warianty pozwalają nam na przejrzyste i uporządkowane zaprezentowanie oferty. Zamiast kilku lub kilkunastu produktów, które różnią na przykład kolorem czy rozmiarem, możemy stworzyć jeden produkt i dodać do niego warianty. To także łatwiejsze zarządzanie – aktualizacja cen, opisów czy zdjęć, wszystko odbywa się w ramach jednego produktu.
Dodanie wariatów do sklepu to także zaspokojenie potrzeb większej liczby klientów. Dajemy im wybór, a to zdecydowana większość użytkowników lubi.

Kiedy warto używać produktów z wariantami?
Produkty z wariantami sprawdzą się w różnorodnym asortymencie. Przede wszystkim używane są w sklepach z odzieżą, aby zaprezentować różne rozmiary, kolory czy materiały. W sklepach z elektroniką pozwolą wyszczególnić różne wersje, ale także kolory czy bardziej specyficzne atrybuty jak np. pojemność, napięcie etc. W sklepach spożywczych można różnicować dzięki nim smaki czy wielkość opakowań. Zastosowań jest naprawdę bardzo wiele.
Warianty sprawdzą się zresztą nie tylko w sklepach sprzedających produkty fizyczne. W usługach możemy rozróżnić na przykład dostępne pakiety, miejsca świadczenia usługi czy długość jej trwania.
- Konto klienta w WooCommerce - 11 lutego, 2025
- Atrybuty w WooCommerce - 6 lutego, 2025
- Omnibus – wdrożenie w WooCommerce - 4 lutego, 2025