Produkt z wariantami w WordPressie

Produkt z wariantami w WooCommerce to taki produkt, który występuje w różnych wersjach, np. różni się kolorem, rozmiarem, materiałem czy pojemnością. To my decydujemy, jakie produkt może mieć warianty.

Przykład produktu z wariantami – wybór rozmiaru plakatu:

Jak stworzyć produkt z wariantami w WooCommerce?

  1. Dodajemy nowy produkt w panelu administracyjnym WordPressa.
  2. Wybieramy typ produktu: zamiast domyślnego Produkt prosty, musi to być Produkt z wariantami.
  3. Dodajemy atrybuty, które będą rozróżniać typy naszego prpduktu np. kolor, rozmiar, kształt itp.
  4. Przechodzimy do sekcji warianty i na podstawie wybranych atrybutów tworzymy wszystkie możliwe kombinacje wariantów.
  5. Dla każdego wariantu ustawiamy cenę, stany magazynowe, zdjęcie i inne istotne informacje.
  6. Możemy już opublikować nasz produkt.

Dlaczego warto mieć warianty?

Przede wszystkim warianty pozwalają nam na przejrzyste i uporządkowane zaprezentowanie oferty. Zamiast kilku lub kilkunastu produktów, które różnią na przykład kolorem czy rozmiarem, możemy stworzyć jeden produkt i dodać do niego warianty. To także łatwiejsze zarządzanie – aktualizacja cen, opisów czy zdjęć, wszystko odbywa się w ramach jednego produktu.

Dodanie wariatów do sklepu to także zaspokojenie potrzeb większej liczby klientów. Dajemy im wybór, a to zdecydowana większość użytkowników lubi.

Kiedy warto używać produktów z wariantami?

Produkty z wariantami sprawdzą się w różnorodnym asortymencie. Przede wszystkim używane są w sklepach z odzieżą, aby zaprezentować różne rozmiary, kolory czy materiały. W sklepach z elektroniką pozwolą wyszczególnić różne wersje, ale także kolory czy bardziej specyficzne atrybuty jak np. pojemność, napięcie etc. W sklepach spożywczych można różnicować dzięki nim smaki czy wielkość opakowań. Zastosowań jest naprawdę bardzo wiele.

Warianty sprawdzą się zresztą nie tylko w sklepach sprzedających produkty fizyczne. W usługach możemy rozróżnić na przykład dostępne pakiety, miejsca świadczenia usługi czy długość jej trwania.

Anna Starek-Wróbel
Latest posts by Anna Starek-Wróbel (see all)