Punkty końcowe w WooCommerce

Punkty końcowe to specjalne fragmenty adresów URL (tzw. slugów), które WooCommerce dodaje do głównych stron sklepu, takich jak Moje konto, Koszyk czy Zamówienie. Służą one do kierowania klientów sklepu do konkretnych podstron lub funkcji w ramach tych głównych sekcji.

Punkty końcowe są integralną częścią struktury nawigacyjnej WooCommerce, dlatego zawsze warto sprawdzać, czy są prawidłowo ustawione, a edytować je tylko w razie wyraźnej potrzeby.

Ustawienia punktów końcowych

Domyślnie nie musimy zmieniać punktów końcowych – WooCommerce wypełnia je sam. Może się jednak zdarzyć, że chcemy wprowadzić zmiany. Ustawienia punktów końcowych znajdują się w Kokpicie WordPressa, w dziale: WooCommerce > Ustawienia > Zaawansowane. Możemy tam ustawić podstrony dla wybranych istotnych elementów (Koszyk, Zamówienia, Moje konto, Regulamin), jak i edytować punkty końcowe. Domyślnie są one wpisane w języku angielskim:

  • Zamówienie:
    • Zapłać: order-pay
    • Zamówienie otrzymane: order-received
    • Dodaj metodę płatności: add-payment-method
    • Usuń metodę płatności: delete-payment-method
    • Ustaw domyślną metodę płatności: set-default-payment-method
  • Moje konto:
    • Zamówienia: orders
    • Zobacz zamówienie: view-order
    • Pliki do pobrania: downloads
    • Edytuj konto: edit-account
    • Adresy: edit-address
    • Metody płatności: payment-methods
    • Zapomniane hasło: lost-password
    • Wyloguj: customer-logout

Powyższe wartości możemy zmienić na język polski, aby były bardziej intuicyjne dla klienta, pamiętając jednakże, aby nie używać polskich znaków diakrytycznych, ani slugów, które były wcześniej użyte (nazwy muszą być unikalne). Zostawienie tego pola pustego – wyłączy punkt końcowy.

Po zmianie zapisanych ustawień należy przejść w Kokpicie WordPressa do działu Ustawienia > Bezpośrednie odnośniki i kliknąć „Zapisz zmiany”, aby odświeżyć strukturę linków.

Anna Starek-Wróbel
Latest posts by Anna Starek-Wróbel (see all)