Rodzaje produktów w WooCommerce

Dodając produkt do sklepu WooCommerce do wyboru mamy jego różne typy. Mogą to być produkty proste, grupowe, zewnętrzne (afiliacyjne), a także produkty z wariantami. Ponadto produkt może być wirtualny lub / i do pobrania. Poniżej przedstawiamy różnice pomiędzy poszczególnymi typami produktów.

Produkt prosty

Produkt prosty to produkt, który nie posiada różnych wariantów do wyboru przez kupującego. Innymi słowy nie ma tutaj podziału np. ze względu na rozmiar, kolor czy materiał wykonania. Produkt prosty może być fizyczny lub wirtualny, a także do pobrania. To podstawowy rodzaj produktu w WooCommerce.

Produkt grupowy

Produkt grupowy WooCommerce służy do tworzenia pakietów produktów. Dzięki niemu możemy zaproponować Klientowi jedną paczkę (zestaw) kilku różnych produktów:

Produkt grupowy nie ma swojej indywidualnej ceny. Cena jest sumą cen wszystkich produktów wchodzących w skład zestawu. Ponadto klient widzi produkt grupowy jako jedną pozycję, ale po kliknięciu może zobaczyć listę wszystkich produktów, które go składają.

Produkt zewnętrzny / afiliacyjny

Produkt zewnętrzny w WooCommerce to taki, który nie jest faktycznie sprzedawany bezpośrednio przez nasz sklep. Zamiast tego, kierujemy klientów na zewnętrzną stronę, gdzie mogą dokonać zakupu. Pozwala to na przykład na dodanie produktu z linkiem afiliacyjnym. W przypadku produktu zewnętrznego, nie musimy myśleć ani o stanach magazynowych, ani o finalizacji transakcji w naszym koszyku. Wszystko odbywa się na zewnętrznej stronie, do której kierujemy.

Produkt z wariantami

Jest to produkt, który ma kilka lub nawet kilkanaście wariantów – np. odzież w różnych rozmiarach. Każdy wariant jest zdefiniowany przez zestaw atrybutów, dzięki którym możemy określić, jakie mają być warianty. Przykładowymi atrybutami mogą być: rozmiar, kolor, rodzaj materiału, typ produktu, zakres usługi itp. Warto zauważyć, że poszczególne warianty mogą się różnić pomiędzy sobą zdjęciem czy ceną.

Dobrze dobrane warianty pozwalają na oszczędność czasu – zamiast tworzyć osobne produkty dla każdego rodzaju, zarządzamy wszystkimi w jednym miejscu. Jest to także wygodne rozwiązanie z perspektywy klienta.

Rróżnorodność typów produktów w WooCommerce pozwala nam uelastycznić możliwości sprzedaży i dostosować je pod własne preferencje. Stoi to niewątpliwie za sukcesem wtyczki, która z roku na rok zyskuje od wielu nowych zwolenników.

Anna Starek-Wróbel
Latest posts by Anna Starek-Wróbel (see all)