Stany magazynowe to jedna z podstawowych opcji, która pozwala skutecznie zarządzać asortymentem w WooCommerce. Zapewnia płynność sprzedaży i minimalizując ryzyko braków towarowych. Dzięki odpowiedniemu zarządzaniu zapasami można nie tylko utrzymać porządek w ofercie, ale także poprawić doświadczenia zakupowe klientów, unikając sytuacji, w których produkty są niedostępne.
W artykule przedstawiamy, jak najlepiej monitorować i kontrolować liczbę produktów, jakie ustawienia magazynowe warto wdrożyć oraz na co zwrócić szczególną uwagę, aby zoptymalizować działanie sklepu internetowego i zwiększyć jego efektywność sprzedażową.
Włączanie zarządzania stanem magazynowym
Aby włączyć ogólny stan magazynowy, należy przejść do zakładki WooCommerce > Ustawienia > Produkty > Magazyn i zaznaczyć Włącz zarządzanie stanem magazynowym:
Mamy tutaj do dyspozycji opcje:
- wstrzymanie stanu magazynowego,
- ustawienia powiadomień (możliwość ustawienia odbiorcy powiadomień),
- oznaczenie niskiego progu zapasów oraz braku w magazynie,
- ukrycie produktów, których nie ma na stanie,
- zarządzanie wyświetlania stanem magazynowym.

Możliwe jest także zarządzanie stanem magazynowym na poziomie produktu. Po włączeniu zarządzania stanem magazynowym, możemy dla każdego produktu ustawić liczbę dostępnych sztuk, zdecydować, czy produkt jest dostępny do zamówienia, gdy jego stan wynosi 0, oraz skonfigurować powiadomienia o niskim stanie magazynowym.
Stany magazynowe pojedynczego produktu
Szczegółowe informacje znajdziemy w trakcie edycji produktu w dziale Magazyn:

Możemy tutaj zaznaczyć zarządzanie stanem magazynowym, aby podać konkretną liczbę dostępnych produktów:

Zarządzanie stanami magazynowymi w WooCommerce
Warto mieć na uwadze, że dzięki stanom magazynowym możemy wydajniej zarządzać e-sklepem. WooCommerce automatycznie odejmuje liczbę sprzedanych produktów od stanu magazynowego, natomiast nie posiada wbudowanej funkcji automatycznego zwiększania stanów przy dostawie. Jeżeli nie zarządzamy stanami za pomocą dodatkowej wtyczki np. do dropshippingu, stany zwiększamy samodzielnie.
Ponadto otrzymywanie powiadomień mailowych pomaga w zarządzaniu stanami i uzupełnianiu braków, umożliwiając szybką reakcję na zmieniające się potrzeby.
Oprócz tego sami decydujemy, czy stan magazynowy ma być wyświetlany klientom, co może wpływać na ich decyzje zakupowe – na przykład informacja o ograniczonej dostępności może skłonić do szybszego zakupu.
Dobrze skonfigurowany system zarządzania stanami magazynowymi pozwala uniknąć sytuacji, w których popularne produkty są niedostępne, co mogłoby prowadzić do utraty potencjalnych klientów.
- Tryb katalogu w WooCommerce - 27 lutego, 2025
- Punkty końcowe w WooCommerce - 25 lutego, 2025
- Konto klienta w WooCommerce - 11 lutego, 2025