Tagi produktu w WooCommerce porządkują nasze produkty i pomagają klientom sklepu odnaleźć to, czego szukają. Uzupełniają w tym rolę, jaką spełniają kategorie. Oto najważniejsze informacje, jakie warto wiedzieć, aby właściwie otagować swoje produkty.
- Tagi to nie są słowa kluczowe,
- łączą wspólnym mianownikiem produkty z różnych kategorii,
- nie są hierarchiczne w przeciwieństwie do kategorii,
- możemy edytować i dodawać je bezpośrednio w edycji produktu lub w dziale Produkty -> Tagi, który znajdziemy w Kokpicie naszego WordPressa.
Gdzie dodawać tagi w WooCommerce?
W dziale Produkty w menu Kokpitu jest osobna zakładka poświęcona tagom. Możemy w niej utworzyć tagi, edytować je (także uproszczoną nazwę, chociaż nie jest to zalecane) oraz możemy dodać do nich opis.
Tagi nie posiadają, w przeciwieństwie do kategorii, obrazka wyróżniającego. Układ zarządzania nimi jest dość podobny do zarządzania kategoriami, z tą różnicą, że z wiadomych względów nie będziemy tutaj mieli tagów nadrzędnych i podrzędnych. Liczba w ostatniej kolumnie wskaże nam do ilu produktów został przypisany dany tag – aby spełniał on swoją rolę powinny to być minimum dwa.
Usunięcie tagu nie ma wpływu na usunięcie produktu, ani na zachowanie się kategorii. Warto tagować produkty, kiedy mamy już ich conajmniej kilka, aby tagi spełniały swoją rolę.
Jak działają tagi
Aby zrozumieć sens tagowania, najlepiej wyobrazić sobie sklep internetowy z elektroniką. Są w nim różne urządzenia, podzielone na kategorie np. aparaty, telefony itd. Dla przykładu wybranie przez użytkownika tagu bezprzewodowe pokaże wszystkie urządzenia bezprzewodowe, niezależnie od kategorii, do której są przydzielone. Dlatego odpowiednio dobrane tagi stanowią cenną sieć nawigacyjną dla klienta.
Taksonomie w WooCommerce nie są skomplikowane i w prosty sposób możemy przydzielać produkty do kategorii nadrzędnych i podrzędnych oraz je otagowywać. Warto to robić w sposób, który jak najlepiej przysłuży się potencjalnemu klientowi i w razie potrzeby modyfikować taksonomię wraz ze zmianą lub rozbudową asortymentu.
- Produkt do pobrania w WooCommerce - 2 stycznia, 2025
- Wirtualny produkt w WooCommerce - 31 grudnia, 2024
- Kupony rabatowe w WooCommerce - 26 grudnia, 2024