Wirtualny produkt w WooCommerce

WooCommerce pozwala na ustawienie różnych rodzajów produktów. W niniejszym artykule skupimy się na jednym z nich – produkcie wirtualnym. Jest on często mylony z produktem do pobrania, a są to dwie różne opcje, które mogą występować razem, lecz nie muszą.

Czym jest produkt wirtualny w WooCommerce

Produkt wirtualny w WooCommerce to taki, który jest niematerialny i tym samym nie jest wysyłany. Do jego zakupu nie jest potrzebne podanie adresu fizycznego przez klienta, a jedynie prawidłowy adres e=-mail do obsługi transakcji. Co ważne, wirtualny produkt nie oznacza produktu do pobrania. Wirtualnym produktem może być na przykład usługa.

Jak ustawić wirtualny produkt w WooCommerce

Aby ustawić wirtualny produkt w przypadku prostego produktu wystarczy zaznaczyć opcję
Wirtualny w górnej części sekcji Dane produktu.

Poza tym, że wirtualnego produktu nie dotyczą opcje związane z wysyłką, to wszystkie inne możliwości są tak samo dostępne – tzn. możemy zarządzać stanem magazynowym, tworzyć warianty czy wdrażać do niego kupony rabatowe.

W przypadku produktu z wariantami – należy rozwinąć poszczególny wariant i zaznaczyć w nim, że jest on też wirtualny:

Możliwe zastosowanie produktu wirtualnego w praktyce

Produkt wirtualny w połączeniu z produktem do pobrania może mieć zastosowanie na przykład w sprzedaży:

  • e-booków i audiobooków,
  • fontów oraz zbiorów grafik,
  • paczek z oprogramowaniem,
  • biletów,
  • kart podarunkowych.

Bez opcji pobrania produkt wirtualny sprawdzi się w sprzedaży wszelkich usług, wizyt czy kursów on-line, czy wszędzie tam gdzie nastąpi w momencie sprzedaży przekazanie dostępu do wirtualnych zasobów bez fizycznego ich pobierania na urządzenie klienta.

Anna Starek-Wróbel
Latest posts by Anna Starek-Wróbel (see all)