Świat WordPressa jest niezwykle bogaty w różnorodne źródła wiedzy i to od nas samych zależy, jak będziemy chcieli je wykorzystać. Zarówno początkujący użytkownicy, jak i zaawansowani developerzy znajdą coś dla siebie. Poniżej przedstawiamy krótki przewodnik.
7 źródeł wiedzy o WordPressie
Codex WordPressa – oficjalny przewodnik po WordPressie i pełna dokumentacja tego CMS. Znajdziemy tam szczegóły dotyczące wszystkich aspektów systemu, od podstawowych ustawień po zaawansowane tematy jak np. samodzielne tworzenie elementów. To miejsce, do którego w pierwszej kolejności powinien udać się miłośnik WordPressa.
Dokumentacja poszczególnych elementów – wtyczek oraz motywów. Zdecydowana większość pluginów czy motywów dla WordPressa posiada własną dokumentację. Jeżeli nie wiemy, jak skonfigurować daną wtyczkę lub motyw, bądź nie jesteśmy pewni ich kompatybilności z innymi elementami – w pierwszej kolejności zerknijmy do dokumentacji.
Płatny support – dotyczy sytuacji, kiedy kupujemy wtyczkę lub motyw (oczywiście z legalnego źródła). Możemy wtedy skorzystać z pomocy płatnego supportu twórców pluginu bądź motywu. Jest to przydatna opcja, kiedy nie możemy odnaleźć w dokumentacji odpowiedzi na nasze pytanie lub potrzebujemy customowego rozwiązania.
Grupy na Facebooku – wystarczy w wyszukiwarce Facebooka wpisać WordPress, aby odnaleźć grupy związane z tym CMS. Społeczność w social mediach jest niezwykle silna, a grupy to świetne miejsce, aby zadać pytanie i uzyskać pomoc od innych użytkowników oraz doświadczonych programistów. Pamiętajmy jednak, aby zawsze weryfikować samodzielnie zamieszczane tam odpowiedzi.
Blogi internetowe – jednym z najpopularniejszych blogów, gdzie znajdziemy bardzo dużo przydatnych treści jest blog serwisu wpbeginner. Warto przeglądać takie źródła, bo są one często prawdziwą kopalnią pomysłów na niestandardowe rozwiązania.
Tutoriale na Youtube i kursy online – na Youtube (zwłaszcza anglojęzycznym) bez trudu odnajdziemy filmy oraz nawet całe kursy on-line na temat WordPressa. Zachęcamy do regularnego przeglądania kanałów w poszukiwaniu nowych informacji. Samodzielna eksploracja to często najlepszy pomysł na poszerzenie własnej wiedzy.
WordCampy i WordUpy – to doskonała okazja do poszerzenia wiedzy, nawiązania kontaktów i poznania najnowszych trendów. Smarthost od lat wspiera społeczność WordPressa i często pojawia się na tego typu wydarzeniach, dlatego serdecznie zapraszamy na spotkania z nami niezależnie od stopnia zaawansowania.
Podsumowanie
Źródeł wiedzy o WordPressie jest mnóstwo. Wybierajmy te, które najlepiej odpowiadają naszym potrzebom i poziomowi zaawansowania. A jeżeli poczujemy się gotowi na podzielenie się naszą wiedzą – nic nie stoi na przeszkodzie, aby wzbogacać sieć o własne materiały.
- Produkt z wariantami w WordPressie - 15 stycznia, 2025
- Produkt do pobrania w WooCommerce - 2 stycznia, 2025
- Wirtualny produkt w WooCommerce - 31 grudnia, 2024