Jak już wiemy centrum dowodzenia naszym WordPressem jest Kokpit, zwany też inaczej Dashboard. Przyjrzyjmy się w nim działowi Ustawienia. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac na naszym WordPressie, warto najpierw do niego zajrzeć i sprawdzić, czy nie chcemy w nim dodać jakichś zmian. Jest to bowiem miejsce, w którym decydujemy o podstawowych ustawieniach naszego WordPressa.
Dział dzieli się na:
- ogólne,
- pisanie,
- czytanie,
- dyskusja,
- media,
- bezpośrednie odnośniki,
- prywatność.
W tym artykule omówimy opcje ogólne WordPressa, z naciskiem na zachowanie dobrych praktyk.
Ustawienia ogólne w WordPressie
Pierwszym okienkiem, jakie pojawi się do wypełnienia jest Nazwa witryny – np. nazwa naszej firmy, organizacji czy bloga. Możemy ją wielokrotnie zmieniać, ale z uwagi na SEO nie jest to zalecane. Dobrze, aby była ona spójna z nazwą domeny oraz czytelna dla odbiorców.
Poniżej znajduje się Slogan – może być on wyświetlany publicznie dla odbiorców, ale nie musi (zależnie od ustawień naszego motywu). Możemy tutaj krótko opisać, o czym jest nasza strona np. Fajny blog o WordPressie 😉
Ikonka witryny – w rozmiarze co najmniej 512 x 512 pikseli. To obrazek (favicon), który wyświetli się na karcie przeglądarki i pozwoli szybko zindentyfikować naszą stronę. Powinien być prosty oraz czytelny. W przypadku Smarthost jest to ikona spójna z logo marki:
Następnym elementem jest miejsce na adresy URL, czego do zasady nie powinno się zmieniać, jeśli nie zmieniamy także domeny. Domyślnie są one poprawnie ustawione. W razie zmiany domeny na inną, jeśli nie jesteśmy zaawansowanymi użytkownikami, lepiej poprosić o developera WordPressa.
Adres e-mail administratora – bardzo istotny adres mailowy, na którego przychodzą m.in. informacje o ewentualnych błędach krytycznych na stronie. Osoba, do której przypisany jest adres może zarządzać całym WordPressem, a także usuwać innych użytowników.
Język witryny – wybieramy język witryny, który odpowiada za język zarządzania Kokpitem.
Rejestracja użytkowników
W ustawieniach ogólnych mamy też opcję rejestraji użytkowników. Z zasady ze względu na bezpieczeństwo nie powinno się na nią zezwalać (pamiętajmy, że nie ma to nic wspólnego z kontami klienta na WooCommerce). Warto sprawdzić, czy ten checkbox nie jest odhaczony.
Jeżeli jednak chcemy zezwolić na rejestrację, wówczas warto wybrać najniższą rangą domyślną rolę, czyli Subskrybenta.
Ustawienia czasu i daty
Ostatnimi elementami w ustawieniach ogólnych WordPressa sa te dotyczące czasu i daty. Możemy wybrać strefę czasową, format wyświetlanej daty i format godziny. Będzie to istotne zwłaszcza w kontekście bloga, gdzie często pokazuje się datę i godzinę publikacji.
Pierwszy dzień tygodnia to domyślnie poniedziałek, ale możemy wybrać dowolny inny. Jeśli chcemy skorzystać z widżetu kalendarz, będzie to dla nas istotna opcja.
Wszystkie zmiany zapisujemy na dole – kilkając przycisk Zapisz zmiany. Bez tego nie zaktualizujemy nowych ustawień.
- Uwaga! WordPress 6.7 - 15 listopada, 2024
- Linki bezpośrednie w WordPressie - 12 listopada, 2024
- Jak wybrać odpowiednią wtyczkę w WordPressie - 7 listopada, 2024