Komentarze w WordPressie to nieodłączony element tego CMS. Wbrew pozorom, mimo rozkwitu dyskusji w social mediach, tradycyjne komentarze są nadal szeroko wykorzystywane na blogach czy w niektórych serwisach, gdzie wyrażenie opinii, zadanie pytania czy po prostu podzielenie się przemyśleniami jest istotne.
Komentarzami w WordPressie można bez problemu moderować, dzięki czemu nie ma obaw, że na stronie pozostanie spam lub np. niecenzuralne dyskusje użytkowników. Mogą być one świetnym punktem wyjścia do rozwoju wysokojakościowego serwisu, gdzie głos odbiorcy jest istotny.
Dlaczego warto mieć włączone komentarze w WordPressie?
Chociaż nie ma problemu, aby wyłączyć komentarze, warto tego nie robić z kilku istotnych przyczyn:
- dzięki komentarzom pozwalamy na interakcję z czytelnikami – dochodzi do wymiany opinii pomiędzy autorami a odbiorcami treści, dodatkowo przedłuża to czas przebywania na stronie – zarówno osób udzielających się w dyskusji, jak i samych czytelników komentarzy;
- zwiększenie zaangażowania – odpowiednia moderacja i zachęta do dyskusji pozwala przyciągnąć kolejne osoby;
- budowanie społeczności – komentarze umożliwiają wymianę doświadczeń bezpośrednio między odbiorcami treści i przeniesienie uwagi z social mediów na blog;
- poprawa SEO – aktywna sekcja komentarzy może wpłynąć pozytywnie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Negatywne aspekty włączonych komentarzy
Niestety, istnieją również minusy włączonych komentarzy – oprócz krytycznych dyskusji – jest także potencjalny spam. Aby temu zapobiec, rekomendujemy użycie pluginów, które ograniczą liczbę niepożądanych komentarzy lub skorzystanie z systemu reCAPTCHA. Ponadto możemy użyć tzw. niedozwolonych wartości. To po prostu czarna lista słów, którą możemy samodzielnie stworzyć i zapisać w ustawieniach dyskusji.
Ustawienia komentarzy w WordPressie
Opcje komentarzy znajdziemy w Kokpicie w dziale Ustawienia > Dyskusja. Możemy zdecydować o pingbackach i trackbakach, a także samym komentowaniu nowych wpisów. Jesteśmy także w stanie określić, jakie dane ma podać komentujący, czy musi być zarejestrowany i zalogowany, aby mieć możliwość np: komentowania.
W tym dziale również określimy podstawy moderacji oraz powiadomień o nowych komentarzach. Jednym słowem to nasze małe centrum dowodzenia dyskusjami.
Niewątpliwie warto pochylić się nad możliwością komentowania wpisów w WordPressie. Oczywiście, wówczas należy zadbać, aby pojawiające się komentarze nie były spamem i w miarę możliwości zachęcać użytkowników do podejmowania dyskusji. Jednak jest to praca, która z pewnością nam się odpłaci zwiększeniem zaangażowania, a tym samym przełoży się na lepszą pozycję strony w sieci.
- Obrazek wyróżniający w WordPressie - 21 listopada, 2024
- Skąd brać zdjęcia do strony internetowej - 19 listopada, 2024
- Uwaga! WordPress 6.7 - 15 listopada, 2024