Budowa wtyczki WooCommerce pozwala na przydzielenie produktów do odpowiedniej kategorii. Kategorie produktów działają analogicznie do kategorii wpisów:
- są hierarchiczne,
- mogą być tworzone dowolnie wg potrzeb,
- możemy przypisać do nich nieskończoną liczbę produktów.
Kategorie możemy bez problemu dodawać do menu strony, dzięki czemu zapewniamy Klientowi szybkie dotarcie do poszukiwanych produktów. Dobrze zaprojektowana i wdrożona taksonomia, pozwala znacząco zwiększyć sprzedaż – klient wie, gdzie skutecznie szukać tego, czego potrzebuje.
Tworzenie własnej kategorii produktów w WooCommerce
Aby dodać własną kategorię produktu, po zainstalowaniu i aktywowaniu wtyczki WooCommerce przechodzimy do działu kategorie:
Możemy dodać nazwę kategorii produktu (np. odzież), a także w razie potrzeby edytować uproszczoną nazwę (to slug, który tworzy się automatycznie). Możemy w razie potrzeby wybrać kategorię nadrzędną – dzięki temu stworzymy hierarchię kategorii.
Opis kategorii to opis, który zależnie od motywu może wyświetlać się na podstronie danej kategorii. Z uwagi na wyszukiwarki, warto go uzupełnić.
Wyświetlane kategorie produktów
Na stronie produktu możemy także ustawić, jak ma wyglądać podstrona kategorii. Czy wyświetlać się ma domyślnie (zgodnie z ustawieniami globalnymi WooCommerce), czy chcemy aby wyświetlały się podkategorie, produkty czy podkategorie i produkty. Dla przykładu – jeżeli wybierzemy tylko produkty, osoba wchodząca na podstronę danej kategorii ujrzy od razu produkty do zakupu bez podziału na podkategorie, nawet jeśli one występują. Innymi słowy – właściwy wybór zależy tutaj od struktury i rozbudowania sklepu.
Dodatkowo możemy ustawić miniaturę kategorii – będzie to przydatne, jeżeli w jakimś miejscu na stronie chcemy pokazać kategorie graficznie. Istotne jest, aby miniatury miały ten sam format i były czytelne.
Dodawanie kategorii produktu do menu strony
Aby dodać kategorię produktu do menu strony w tradycyjnym (nie blokowym!) WordPressie, musimy najpierw przejść w Kokpicie do Wyglądu i Menu, a następnie kliknąć przycisk Opcje ekranu widoczny w prawej górnej części strony. Wówczas będziemy mogli (po rozwinięciu) zaznaczyć opcję Kategorie produktów. Dzięki temu w rozwijanym menu po lewej stronie pojawi się możliwość wyboru kategorii produktów WooCommerce.
W przypadku edytora blokowego i FSE (Full Site Editor), po prostu wstawiamy właściwy link do bloku, tym samym budując menu. Edytor bloków dla menu nawigacyjnego działa podobnie jak podczas edycji strony lub wpisu.
Kategoryzowanie produktów to jedna z podstawowych funkcji WooCommerce. Tworząc swój pierwszy sklep on-line warto pamiętać o przejrzystości, krótkich i czytelnych nazwach kategorii oraz podziale intuicyjnym dla klienta. Dzięki temu z pewnością zwiększymy naszą sprzedaż.
- Omnibus – wdrożenie w WooCommerce - 4 lutego, 2025
- Sortowanie produktów w WooCommerce - 23 stycznia, 2025
- Wyróżnione produkty - 21 stycznia, 2025