Dane do konfiguracji klienta pocztowego można znaleźć w cPanelu wybierając opcję „Konta e-mail”, następnie klikając zakładkę „Konta e-mail” oraz wybierając kolejno „Connect devices” i „Konfiguracja klienta poczty”.
Przykładowe dane konfiguracyjne prezentujemy poniżej.
Połączenie SSL/TLS (zalecane): Serwer poczty przychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port IMAP: 993, port POP3: 995 Serwer poczty wychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port SMTP: 465 | Połączenie bez SSL/TLS: Serwer poczty przychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port IMAP: 143, port POP3: 110 Serwer poczty wychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port SMTP: 587 |
Po zainstalowaniu i uruchomieniu aplikacji pojawi się ekran zachęcający do skonfigurowania usług. Klikamy niebieski przycisk „Rozpocznij” i zaczynamy konfigurację.
W pierwszym polu wystarczy podać pełny adres skrzynki i przejść do
kolejnego kroku.
W kolejnym kroku należy kliknąć w ikonę znaku zapytania, następnie wybrać „Zmień dostawcę konta” oraz „IMAP” z sekcji zaawansowane.
Po zaznaczeniu opcji „Ustawienia zaawansowane” (1) musimy wprowadzić adres serwera poczty przychodzącej. W smarthost.pl zalecamy korzystanie z adresu mail.domena-klienta.pl (2). Jako nazwę skrzynki należy podać pełny adres skrzynki oraz jej hasło w polu poniżej. Analogicznie postępujemy dla serwera poczty wychodzącej.
Jeśli wszystko wpisaliśmy poprawnie pojawi się informacja, że konto zostało dodane. Po kliknięciu „pomiń” powinniśmy mieć już dostęp do swojej skrzynki.
- Czy PHP 8.3 jest szybsze od innych wersji? - 18 września, 2024
- Luka we wtyczce Litespeed Cache - 22 sierpnia, 2024
- DMARC – zmiana ustawień - 6 grudnia, 2023