Dane do konfiguracji klienta pocztowego:
Login:
Nasz adres e-mail utworzony poprzez: cPanel → Konta e-mai
Przykładowo: klient@domena-klienta.pl
Hasło:
Hasło, które podaliśmy przy tworzeniu konta e-mail.
Połączenie SSL/TLS (zalecane): Serwer poczty przychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port IMAP: 993, port POP3: 995 Serwer poczty wychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port SMTP: 465 | Połączenie bez SSL/TLS: Serwer poczty przychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port IMAP: 143, port POP3: 110 Serwer poczty wychodzącej: mail. + nasza domena np.: mail.domena-klienta.pl Port SMTP: 587 |
Przykładowa konfiguracja we wbudowanym programie Poczta/Mail w systemie iOS
Aby dodać konto pocztowe do iPhone’a w aplikacji poczta/mail należy na początku przejść do aplikacji „Ustawienia” i wybrać zakładkę „Poczta”
Po przejściu do poczty należy wybrać zakładkę „Konta”, a następnie w Dodaj konto wybrać „Inne”. Po wybraniu „Inne” należy przejść do zakładki „Dodaj konto”.
Teraz wybieram zakładkę „Dodaj konto pocztowe”.
W oknie które wyświetli się na ekranie należy uzupełnić swoją nazwę, adres email, hasło, wpisując domena-klienta.pl, jako domena-klienta.pl należy podać nazwę swojej domeny.
Po przejściu „Dalej” na ekranie wyświetli się konfiguracja serwera poczty, którą należy uzupełnić, jak w przykładzie poniżej.
Wybierając POP3, pobieramy e-maile z serwera i nie pozostawiamy na nim ich kopii. Jeżeli chcemy synchronizować pocztę na wielu urządzeniach, powinniśmy wybrać protokół IMAP.
Nazwa użytkownika to nazwa jaka widnieje przed @domena-klienta.pl.
Za domena-klienta.pl należy podać nazwę swojej domeny.
Przy serwerze poczty wychodzącej nazwa użytkownika i hasło jest opcjonalna, nie jest wymagane ich wypełnienie.
Przechodząc dalej wybieramy aplikację, które chcemy używać z kontem mailowym i klikamy „Zachowaj”.
Po zweryfikowaniu wpisanych danych konto pojawi się w zakładce „Konta”.
Domyślnie serwer poczty wychodzącej ustawiony jest bez połączenia SSL/TLS.
By zmienić to ustawienie należy kliknąć na zakładkę konta, które znajduje się na zdjęciu powyżej, a następnie przejść do zakładki „SMTP”.
Po przejściu do „SMTP” należy wybrać zakładkę z „mail.domena-klienta.pl”
- Należy zaznaczyć „Użyj SSL” jeśli nie jest zaznaczone.
- Port serwera zmieniamy na 465.
Gdy ustawiliśmy szyfrowane połączenie dla serwera wychodzącego, warto również przejść do zakładki „Zaawansowane”, by sprawdzić czy poczta przychodząca również ma ustawione szyfrowane połączenie.
- Należy zaznaczyć „Użyj SSL”, jeśli jest odznaczone.
- W porcie serwera ustawić 993, jeśli jest inny.
Po zakończeniu konfiguracji możemy przejść do aplikacji Poczta/Mail i korzystać z poczty.