Limity zasobów – szczegółowe informacje

Czasem zdarza się sytuacja, że zasoby serwerowy dostępne wykupionym pakiecie hostingowym okazują się niewystarczające dla aplikacji które uruchomione zostały na koncie hostingowym co może skutkować błędnym wyświetlaniem się strony klientom (błąd 500 lub błąd 508). Wyświetlanie się błędów w przypadku sklepu internetowego może powodować przerwanie transakcji lub procesu płatności a w przypadku stron www błąd wyświetlania strony może powodować straty wizerunkowe.

Jak wykryć przekroczenie zasobów?

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów co 14 dni wysłane są powiadomienia do klientów których zasoby na koncie hostingowym zostały przekroczone. Wiadomość zawiera informacje jakie zasoby zostały przekroczone wraz z podaniem ilości wystąpień. Przykładowa wiadomość jest przedstawiona poniżej.

Samodzielnie można również zweryfikować czy zasoby były przekraczane w cPanel klikając na Użycie Zasobów (Resource Usage).

Co oznaczają poszczególne parametry?

Zasoby CPU – jest to liczba rdzeni procesora dostępna w ramach wykupionego pakietu, odpowiada za moc obliczeniową potrzebną do wykonania zadania na koncie hostingowym.
Zasoby pamięci RAM – jest to pamięć podręczna używana do tymczasowego przechowywania danych podczas wykonywania operacji.
Zasoby EP – jest to liczba jednocześnie uruchamianych procesów HTTP (czyli procesów obsługujących żądania HTTP, takie jak procesy Apache, LiteSpeed lub innych serwerów WWW).
Zasoby Liczby procesów – jest to liczba procesów, które mogą być jednocześnie uruchomione w obrębie konta. Procesy to programy lub zadania, które działają na serwerze, takie jak skrypty PHP, aplikacje internetowe, bazy danych, webmail itp.
Zasoby operacji wejścia/wyjścia – to procesy związane z przesyłaniem danych.

Jak zweryfikować który proces powoduje przekroczenie zasobów?

Aby zweryfikować proces który powoduje przekroczenie zasobów należy przejść do panel klikając na Użycie Zasobów (Resource Usage) a następnie Snapshots.

Będąc w zakładce snapshots można zweryfikować różne daty w których występowało przekroczenie.

Co zrobić w przypadku gdy zasoby są przekraczane?

W przypadku gdy zasoby są przekraczane najlepiej w pierwszej kolejności skontaktować się z twórcą strony internetowej w celach jej optymalizacji, tak, aby wywołanie strony www/sklepu internetowego zużywało mniej zasobów na koncie hostingowym.

Dodatkowo, pomocna w analizie wykorzystanych zasobów przez aplikację, może być weryfikacja logów serwera. Wszystkie logi są dostępne w katalogu logs na koncie hostingowym. Każda domena będzie posiadać swój osobny katalog, przykładowo: nazwa_konta.smarthost.pl-Oct-2023.gz (dla wejść na stronę przez http://) oraz nazwa_konta.smarthost.pl-ssl_log-Oct-2023.gz (dla wejść na stronę przez https://).

Jeżeli strona jest znakomicie zoptymalizowana, a przekroczenie limitów wynika np. z dużej liczby odwiedzin stron, sugerujemy:

1)Zwiększenie limitu przekraczanych parametrów poprzez ich dokupienie w panelu abonenta.
Poradnik jak dokupić parametry znajdą Państwo tutaj

2) Zmianę hostingu współdzielonego na serwer VPS (gdzie zasoby są większe) lub niedrogi serwer dedykowany z pełną administracją:

kreator serwerów VPS:
Formularz zamawiania biznesowego serwera VPS (smarthost.pl)

kreator serwera dedykowanego:
Prestahosting – serwery dedykowane dla e-commerce
Woohosting – serwery dedykowane dla e-commerce

Tomasz
Latest posts by Tomasz (see all)

Dodaj komentarz